Selasa, 03 April 2018

Utensil & Equipment

"Saya akan membagikan alat alat yang di gunakan di dlam kitchen"

 

Meat Knife
Function: For slice meat
Material: Stainless Steel
How to Clean: Wash with chemical


 
Salmon Knife
Function: For cut and slice salmon
Material: Stainless Steel
How to Clean: Wash with chemical, and dry with napkin 



 
Butter Roller
Function: For cut butter with round shape
Material: Stainless Steel
How to Clean: Wash with chemical, and dry with napkin





 
 Makisu
Function: Alat untuk menggulung Sushi atau bisa juga makanan yang lunak.
Material: Wood
How to Clean: dicuci dengan chemical kemudian dilap


 
Suribachi
Function: tempat untuk menghancurkan wijen, biji- biji, daging, dan tahu
Material: stone
How to Clean: dicuci dengan chemical


 
Surikogi
Function: alat untuk mengulek
Material: Wood
How to Clean: dicuci dengan chemical



Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Daily Activity OJT Gammara Hotel Makassar

Assalamualaikum wr wb       Saya tidak cukup 6 bulan training, saya training 5 bulan lebih. sebenarnya saya ingin mengahbiskan masa saya...